lørdag den 22. oktober 2011

ADHD - "Frem i lyset" af Anne Marie Geisler Andersen!


Går man ind på PsykiatriFondens hjemmeside under bogen "Frem i lyset" af Anne Marie Geisler Andersen møder man følgende uddrag fra hendes bog:


"Mit navn er Anne Marie Geisler Andersen. Jeg er 30 år gammel og har læst statskundskab ved Københavns Universitet, før jeg blev medlem af folketinget for Radikale Venstre. Jeg er mit partis psykiatriordfører, og min mission er at forbedre forholdene for mennesker med psykisk sygdom i Danmark. Det er derfor, jeg er gået ind i politik, og derfor jeg har skrevet denne bog. Jeg er vokset op med en far, som lider af depressioner. I perioder har han været meget syg. Så syg, at han har forsøgt selvmord og været indlagt på den lukkede afdeling. Jeg har arvet min fars sind og har også flere gange været ramt af stress og depressioner. For nylig er jeg endvidere blevet diagnosticeret med ADHD. Når jeg har nedskrevet min personlige beretning, er det for at nedbryde de tabuer, der stadig klæber til psykisk sygdom."

Anne Marie Geisler Andersen har valgt at lægge politikken på hylden (forhåbentlig kun for en tid) og hellige sig hendes nye rolle som mor til en lille pige.

Anne Marie Geisler Andersen valgte i 2010 at stå frem og være åben omkring sit liv med depressioner og ADHD
. Dette til trods for hendes position på den politiske arena. Det må have været en vanskelig beslutning og krævet stort mod, så hun fortjener den dybeste respekt.

Anne Marie Geisler Andersen har i forbindelse med dette års ADHD Awareness Week skrevet "ADHD Awareness Week nuancerer billedet". Foråbentlig kan det også være med til at ændre på en række fordomme om ADHD og samtidig give håb til dem, der enten selv har diagnosen eller på anden måde er berørt af den. Læs det her!

Du kan læse mere om hendes bog "Frem i lyset" på PsykiatriFondens hjemmeside.


KONKURRENCE: PsykiatriFonden er sponsor af ADHD Awareness WeekHvis du deltager i spørgeundersøgelsen på hjemmesiden, har du ved lodtrækning mulighed for at vinde bogen "Frem i lyset".

Du kan derudover deltage i konkurrencen på Facebook gruppen, hvor du også har mulighed for at vinde et eksemplar af ”Frem i lyset".

Rigtig god fornøjelse!


Hyperaktiv hilsen
Charlotte & ADHD Awareness Week-teamet



ADHD Awareness Week arbejder for at skabe større bevidsthed, forståelse og respekt for børn, unge og voksne med ADHD og deres familier.